Na gedane arbeid is het goed reizen! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sander Wielen - WaarBenJij.nu Na gedane arbeid is het goed reizen! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sander Wielen - WaarBenJij.nu

Na gedane arbeid is het goed reizen!

Door: Sander van der Wielen

Blijf op de hoogte en volg Sander

19 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ha beste mensen!
Hierbij nog ff snel een laatste blog voordat Wouter en ik vertrekken naar het zuidereiland! Ja, Wouter is veilig aangekomen en ja, onze belevenissen staan hieronder beschreven. Goed, morgenochtend 8.25 uur vertrekt de ferry... Inderdaad, dat is vroeeeeg!

Anyway, m'n vorige blog eindigde op dinsdagavond. Woensdag stond in het teken van studie en de klimwand. Studie, ja (ik had een opdracht voor die vrijdag, nog eentje voor maandag en een tentamen op dinsdag, dus woensdag stond in het teken van studie). Gelukkig was er 's avonds de welkome afwisseling van klimmen op de klimwand, net als vorige week. En ook deze week was het weer heel vet, ook al lukte het me niet om de overhangende wand op te klimmen. Ik kwam tot halverwege de overhang, niet gek toch voor de tweede keer klimmen tot nu toe? Ook het biertje na die tijd was in mijn ogen welverdiend (hij smaakte wel naar een welverdiend biertje in ieder geval). Donderdag, daarna, studie (ik had een opdracht voor die vrijdag, nog eentje voor maandag en een tentamen op dinsdag, dus donderdag stond in het teken van studie). Vrijdag, dan, laatste dag voor het weekend: studie (ik had een opdracht voor diezelfde vrijdag, die gelukkig inmiddels af was, nog eentje voor maandag en een tentamen op dinsdag, dus ook vrijdag stond in het teken van studie).

Gelukkig zorgde vrijdagavond voor wat afwisseling met een potluck (zie vorige blogs) bij Benedikt met een aantal vrienden en daarna een miniconcert van Aart (Roos' vriend) hier in Wellington, wat echt heel mooi was. Natuurlijk moest een goed begin van de avond voortgezet worden in de stad met een drankje om Aart's succesvolle miniconcert te vieren. Dus trokken we naar de basement, waar we zo'n beetje de hele kroeg in een keer vulden met onze groep. Kortom: een zeer geslaagde avond. Zaterdag, helaas, was hetzelfde liedje als de rest van de week: studie (ik denk dat de reden daarvoor wel redelijk duidelijk is inmiddels). En nu mogen jullie raden wat ik zondag gedaan heb..........
JA, klopt! studie! Nou ja, na het uitslapen dan... 's Middags zelfs met 2 Kiwi's wezen studeren/discussiëren in de bieb.

En toen gebeurde er iets magisch:
Het sneeuwde.


Nu zullen jullie denken: wat? sneeuw? magisch? lekker boeiend! Maar hier in Wellington was dat nogal iets nieuws; aan de reacties van de mensen te zien hadden de meeste mensen het nog nooit zien sneeuwen. Dat is op zich ook weer niet zo heel raar, aangezien het de eerste keer in 40 jaar was, maar toch. De dagen daarna bleef het weer redelijk slecht met veel regen, hagel (tot 5cm op de straat) en af en toe sneeuw. Gelukkig moest ik m'n tijd toch aan de studie besteden wegens bovenstaande redenen, dus heel erg was dat ook weer niet.

Woensdag had ik dan eindelijk m'n laatste college van de week/voor de break (ja dat rijmt...). Daarvoor heb ik me nog ff snel moed ingedronken met Steffen (m'n buddy) en dat was maar goed ook, want het bleek dat we nog ff snel een extra opdracht erdoor moesten drukken voor het begin van de break. Lekker dan. De rest van de dag, en ook het grootste deel van donderdag, stond in het teken van uitrusten/niks nuttigs doen, wat heerlijk was. Donderdagavond was het dan eindelijk zover:

Heetense invasie in Wellington City!!!!

Oftewel: Wouter kwam aan. Dat betekent dat er nu 2 Heetenaren in Nieuw-Zeeland zijn, een historisch moment in de nog jonge geschiedenis van Heeten. Onderweg naar Sweet Mother's Kitchen even bijgepraat en aldaar aangekomen onder het genot van een hapje en een drankje verder alle belevenissen tot nu toe uitgewisseld. Daarna ging het huiswaarts, aangezien we beiden zwaar bepakt waren (Wouter iets zwaarder bepakt dan ik, maar toch). Na het nuttigen van mijn bepakking (juist, wat biertjes) zijn we gaan slapen zodat we onze vrijdag nuttig konden besteden. Vandaag, vrijdag dus, zijn we een beetje de stad rond gegaan. We hebben onder andere de universiteit gezien, de Botanische tuinen (was ik zelf ook nog niet geweest), toen met de Cable Car (soort bergtram) de heuvel af; lunchen; de andere campus van de universiteit verkennen en daarna besloten we dat het tijd was voor onze favoriete tijdsbesteding: een biertje nuttigen. Gelukkig hoefden we dat niet alleen te doen, want Steffen en Charlie waren al in een café vlakbij de campus die we het laatst bezocht hadden. Na een zeer gezellige middag zijn we terug naar huis gegaan, hebben eten gekookt en nog ff deze blog geschreven.

De volgende blog zal waarschijnlijk over 2 weken verschijnen, heel misschien hebben we onderweg tijd, maar daar ga ik niet vanuit. Een korte beschrijving van onze reis: Wellington -> Picton -> Kaikoura -> Christchurch -> Greymouth -> Fox Glacier of Franz Josef Glacier -> Queenstown -> Milford Sound -> Stewart Island -> Invercargill -> Wellington.

Meer details komen later!

De hartelijke groeten van Wouter en mij!

  • 19 Augustus 2011 - 15:08

    Marijke:

    Hé Sander, wat nu? Geen foto's dit keer? Ik zou wel eens een studerende Sander willen zien. Als ik je verslag lees moet daar toch wel de gelegenheid voor zijn geweest. Fijne "break" en veel plezier op het zuidereiland.

  • 19 Augustus 2011 - 18:44

    Jolande:

    Nu je tentamen achter de rug is en je opdrachten af kan ik me voorstellen dat je helemaal in the mood bent voor een breakje :).
    En gelukkig ben je nu ook weer op de hoogte van "alle" Heetense ins en outs.

    Terwijl jij daar verbaasd bent over de sneeuw, kijken wij met gefronste wenkbrouwen naar de vele regen en onweerbuien. Morgen gaat onze caravan naar de dealer om de hagelschade van de afgelopen zomer te bepalen. Ik bedoel maar......

    Veel plezier op jullie reis!

  • 20 Augustus 2011 - 19:21

    Willy&Marja KellyRoy:

    Super Sander dat je het zo naar je zin hebt met nog een Heetenaar erbij. Hele mooie foto's, heel indrukwekkend en je hebt al heel wat ervaring opgedaan met sneeuwvlokjes. Supertof Sander! Groetjes uit het mooie Heeten. Willy, Marja, Roy en Kelly

  • 30 Augustus 2011 - 16:40

    Kapster:

    Hoi Sander
    Is je haar al gegroeit,bier geeft veel vitamine b.dus gezond voor je haar.
    Gr. je kapster.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 13 Juni 2011
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 37781

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 05 Juni 2014

Vrijwilligerswerk Sri Lanka

29 Juni 2011 - 24 December 2011

Uitwisseling Wellington, Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: