Cricket, kiwi's en een gele poncho - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sander Wielen - WaarBenJij.nu Cricket, kiwi's en een gele poncho - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sander Wielen - WaarBenJij.nu

Cricket, kiwi's en een gele poncho

Door: Sander van der Wielen

Blijf op de hoogte en volg Sander

16 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hee volgers!

Allereerst, bedankt voor alle reacties via deze blog, e-mail, facebook en andere kanalen, leuk om te horen! Hierbij weer een update over wat ik de laatste tijd uitgespookt heb. Zoals jullie waarschijnlijk al wel begrepen ben ik de afgelopen tijd weer druk geweest, waardoor het schrijven van een nieuw stukje er helaas een beetje bij inschoot. Maar goed, nu dan eindelijk weer een!

Afgelopen weekend, zaterdag om precies te zijn, gingen alle internationale studenten op een soort safari door de stad. Je kon kiezen voor een bepaald onderwerp en, sportief & atletisch als ik ben (lach niet!), ging ik op de sport tour. Na een klein stukje lopen en een ritje met de Wellington Cable Car kwamen we aan bij de sportvelden van Vic. Helaas was er al een voetbalwedstrijd bezig op het spiksplinternieuwe kunstgrasveld, dus we moesten uitwijken naar een nogal modderig bijveld (in Nederland zou dat trouwens gewoon een knollentuin genoemd worden, maar dat terzijde). Na ons in sportkloffie gehesen te hebben kregen we een spoedcursus cricket (ja die Britse sport die je in Nederland nooit op tv ziet). Tegen alle verwachtingen in bleek cricket best leuk te zijn. Dat wil zeggen, als je tenminste mag bowlen (gooien) of slaan met de bat en niet ergens doelloos in het veld staat te wachten op een bal die toch waarschijnlijk jouw kant niet op komt. Na dit uiterst vermoeiende potje cricket kregen we een echte sportlunch voorgeschoteld: fish & chips! Die avond hadden we een huisfeest bij Benedikt, een vriend van me, waarbij Benedikt en ik hadden besloten om een gele poncho en een zwembandje te dragen, wat natuurlijk hilarische taferelen (en foto's, maar die komen -misschien- later) opleverde. Verdere details over het feest worden waarschijnlijk niet verstrekt, behalve dat het heel erg gezellig was! ;) Zondag gingen we voor het eerst naar de groente & fruitmarkt in de stad en ik heb echt nog nooit zó goedkoop groente en fruit gekocht, ongelooflijk.

En tja, toen begonnen maandag de lessen, hetgeen waar we hier officieel voor naartoe gekomen zijn... Ik denk dat het woord officieel al wel genoeg zegt: iedereen heeft moeite om op gang te komen met de studie door de afgelopen tijd die net vakantie was. Gelukkig (of juist niet) zit er nu, aan het eind van de eerste week, wat verbetering in. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we minder leuke dingen doen hier: woensdagavond was er weer een huisfeest, waarna we de avond in de stad voort hebben gezet. Donderdagavond besloten Benedikt, Victor en ik dat we de nieuwste Harry Potter film maar eens gingen beoordelen (je moet er toch over mee kunnen praten hè...) in wat een prachtig theater bleek te zijn (helaas bleek dat ook in de prijs). Maar goed, even terug naar de studie. Inmiddels heb ik van al m'n vakken (Environmental Resource Economics, International Politics of Development en Strategic Information Systems Management; als je voor de lengte van de namen van de vakken punten zou krijgen was ik binnen geweest) colleges gehad en tot nu toe lijkt dat wel leuk. Waarschijnlijk zal ik wel veel tijd in m'n Information Systems Management vak moeten stoppen in de vorm van opdrachten, maar gelukkig hoef ik daardoor geen tentamen te maken. Oh ja, nog een teken van een goede start hier: ik kwam er donderdagmiddag achter dat m'n werkcollege voor een vak op de woensdag ervoor was begonnen, dus die moest ik vrijdagmiddag nog even inhalen.

Oké, nu terug naar belangrijkere zaken: woensdag en vrijdag ben ik hier gaan hardlopen een heuvel op (al m'n vrienden denken dat ik gek ben) waar je echt door de bush loopt (als in: een pad van nergens meer dan een meter breed met begroeiing naast en boven je). Oftewel: prachtig en heerlijk om te lopen. Vrijdagavond (gisteren) was onze flatwarming party, wat heel erg gezellig was. Het was drukker dan we in eerste instantie ingeschat hadden: het huis was tjokvol met ik denk rond de 60 mensen. Volgens de regels van de Universiteitshuizen moeten deze feesten rond middernacht gesloten zijn, dus toen hebben we iedereen er vriendelijk uitgeschopt en werd het feest in de stad voortgezet. Vandaag heb ik met Benedikt nog even de Wellington Zoo (dierentuin) bezocht omdat we iets wilden doen op onze brakke zaterdag. Deze dierentuin was echt heel mooi, zoals alles hier in Wellington was ie op een heuvel aangelegd met allerlei verschillende dieren. We hebben zelfs een Kiwivogel gezien, wat best bijzonder was omdat deze dieren zo bedreigd zijn (al zijn het geen prachtig mooie beesten ofzo). Morgen staat de City to Sea Walkway op het programma, een 15 km lange wandeltocht door/langs de stad die normaal gesproken tussen de 4 en 6 uur in beslag neemt, maar hierover meer in m'n volgende blog.

De groeten maar weer!

PS. Blijkbaar kan het hier 's nachts toch ook vriezen...


  • 20 Juli 2011 - 21:39

    Manon :

    hooooi Sander,

    Zo ik heb even al je verslagen gelezen maar zoals ik het hoor, vermaak jij je super goed!! Het klinkt ook allemaal erg goed :) Maak er een mooie tijd van daar en geniet vooral!

    Liefs Manon

  • 22 Juli 2011 - 11:59

    Willy:

    hey Sander,
    Zo te lezen bevalt het studentenleven daar, je ook goed! Volgens mij is er weinig verschil met hier in nederland en in het buitenland.
    Feesten, party's etc.......en daarna studeren!!
    Blijf vooral genieten!!!!!

    heel veel groeten van Willy

  • 23 Juli 2011 - 21:39

    Biebmate Jolande :):

    Net je blog doorgelezen. Met de woorden helaas, officieel maar bovenal gezellig nog vers in het geheugen lijkt het me daar wel uit te houden. Mist je op dit moment een mede hardloper het meest?
    Niet op reageren want je moeder leest mogelijk ook je blog :).

    Vandaag 23 juli vriest het hier weliswaar niet maar (hartje zomer) vandaag was het hier 14 graden.
    Heel veel plezier nog.
    Groet Jolande

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 13 Juni 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 37787

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 05 Juni 2014

Vrijwilligerswerk Sri Lanka

29 Juni 2011 - 24 December 2011

Uitwisseling Wellington, Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: